Aktualności Świat Rozgrywka Materiały Bibliografia PHP Kontakt

hills







Obraz świata

Wiele osób starało się bądź wciąż stara stworzyć mape świata w którym rozgrywany jest Warhammer. Nie jest to latwe gdyż pomimo okładnych informacji ich ilość wprost przytłacza. Każy kawalek świata żyje.
Poniżej przedstawiam dwie z map które moim zdaniem dobrze ukazują stary świat w ktorym dzieje sie znacząca większość przygód. Przypomina wam cos kształtem?
mapa świata
A tu już wersja do powiększenia z mapa całego świata.
mapa świata

Rasy dla graczy

Człowiek
Ludzie - Najliczniejsza rasa zamieszkująca stary świat a zarazem najbardziej elastyczna. Ich rozwój można porównać z naszym orientując go czasowo na około XIV wiek. Oczywiście ich rozwój i siła nie biorą się jedynie z technologii, ludzie nauczyli się również posługiwać wiatrami magii dodając do swej liczebności i arsenału potęge mistyczną. Jednak ich najwiekszą słabością okazują si oni sami, ludzie są bardzo podatni na pokusy jakie może zaoferować potęga chaosu. Także to iż gromadzą się pod sztandarami wielu władców osłabia ich ogólną siłę.
Człowiek to dobry wybór dla kogoś kto zaczyna swoją przygodę z RPG, Jest zrównoważony w cechach i posiada losowe umiejętności mogące ułatwić nam znacząco życie na początku. Także fabularnie jest mniej narażony na przypadki niechęci spowodowanych uprzedzeniami.Unikalne ludzkie klasy too chociażby Berserk z norski, Kozak kislevski i Szermierz estalijski

Elf
Elfy - Starsza rasa mocno związana z przyrodą i jej mocami. Dzielą się na elfy wysokie, leśne i mroczne aczkolwiek do dysozycji graczy zostały oddane jedynie elfy leśne. Są wyższe od ludzi i mają ostre rysy twarzy, ich uszy są szpiczaste i głównie na ich podstawie są rozpoznawane. Elfy znane są ze swych zdolności magicznych, zielarskich i swych zdolności posługiwania się łukiem. To elfy wysokie a dokładniej Teclis nauczył ludzi jak posługiwać się wiatrami magii. Pomimo iż ich potęga na starym kontynencie przemineła elfy leśne wciąż zamieszkują tamtejsze lasy i wioski, elfy wysokie mieszkają na wyspie Ulthuan a elfy mroczne zwane Druchii zamieszkują nowy kontynent.
Elf to dobry wybór jeśli umiesz wczuć się w postać dumną i świadomą swego dziedzictwa. Jest świetnym materiałem na strzelca jak i klasę maga. Jeśli się zdecydujesz pamiętaj że jesteś elfem a nie jakimś tam krotkotrwałym czlowieczkiem bądź pokurczem który tylko chlać potrafi, jestes ponad to! Unikalną klasą elfów jest Rzecznik rodu czy Wojownik klanowy.

Krasnolud
Krasnoludy - Potężni i barczyści mieszkańcy gór. Znakomici wojownicy, kowale i rzemieślnicy. Są niźsi od ludzi, bardziej barczyści i silniejsi od innych ras. Tym co ich wyróżnia w wyglądzie zewnętrznych są ich brody które zapuszczają do niesamowitych długości i gęstości. Są także bardzo czuli na punkcie honoru, raz utracony mogą odzyskać tylko poprzez zostanie zabójcą troli i podążania tą ścieżką aż do śmierci. Sa znawcami piwa, najbardziej mocnego i w dużych ilościach. Zamieszkują w pobliżu kopalni i złóż minerałów, potrafią wznosić potężne twierdze których wiele niestety przepadło na rzecz chaosu.
Krasnolud to dobry wybór dla wojownika umiejącego obronić własny honor który po bitwie myśli juz tylko o zimnym kuflu piwa przy którym wraz z kompanami będzie mógł pogawędzić. Jeśli się zdecydujesz pamiętaj iż krasnolud nie da sobie w kasze dmuchać a już na pewno nie tym zarozumiałym drzewolubnym elfom! Unikalne profesje krasnoludów to choćby Goniec, zabójca troli czy tarczownik[tylko jako początkowa profesja]

Niziołek
Niziołki - Często myleni z dziećmi bądź uważani za bardzo niskich ludzi. Niziołki są uosobieniem pozytywnej myśli w świecie warhammera. Pomim iż większość z nich jest raczej "słusznej" postury jak na swój wzrost nie umniejsza to ich zręczności, lubią bardziej osiadły tryb życia. Są też znane ze swych zdolności kulinarnych zarówno w przygotowywaniu posiłków jak i ich pochłanianiu. Ich głównym zamieszkiwanym terenem jest Kraina zgromadzenia niestety jej lokalizacja jest dosyć bliska mniej przyjaznym ziemią przez co niziołki musiały nauczyć się bronić swych ziem w dosyć zdecydowany sposób. Szczególną cechą której nie można dostrzec a wyróżnia ich znacząco jest ich opór przed chaosem który niema nad nimi władzy jak w przypadku innych ras.
Niziołek to wesoła postać nastawiona bardzo entuzjastycznie do życia. Nie jest typem który zaryzykuje życie w otwartej potyczce ale chętnie coś upichci a jeszcze chętniej zje. Jest świetnym materiałem na zlodzieja czy kogos kto będzie wspomagał drużynę z drugiej linii. Motto życiowe jakim możnaby je określić "Byle do następnego posiłku". Unikalna klasa niziołków to Strażnik pól ściśle związany z sytuacją krainy zgromadzenia.

Kto jeszcze?

Oprócz 4 ras dla graczy świat zamieszkują jeszcze inne rasy, większość z nich jet wrogo nastawiona.
Jedną z liczniej spotykanych są zielonoskórzy, mianem tym określa się snotlingi, gobliny i orki wraz z ich wszelkimi odmianami. Charakteryzuje ich klanowy tryb życia, zdarz się też że mniejsze klany prowadzą migracyjny tryb życia. Utrzymują się głównie z wszelkiego rodzaju napaści, nie są zbyt inteligentne i panuje u nich prawo że ten który jest najsilniejszy jest też najlepszym materiałem na przywódce.

Kolejną z ras sa Skaveni, to lud szczuroludzi o których krążą legendy. To tajemnicza rasa działająca w ukryciu, niezwykle liczna i przebiegła. Z powodu ich metod wielu ludzi uważa że nie istnieją tak naprawde, nie wiedzą że pod ich miastami kryją się zastępy skavenów gotowe wyjść na poierzchnie i siać terror. Skaveni używają spaczenia który jest zmiażdżoną fizyczną reprezentacją wiatrów magii, u innych ras wywołuje potworne mutacje, skaveni zaś używają go do wszystkiego niemal, jako posilacza, pocisków, trucizny czy ozdoby przedmiotów kultu.

Następnie wypada wspomnieć o mutantach, trudno jednonacznie określić ich wygląd jako że każda mutacja może przebiegać inaczej. Są oni najczęściej ludzmi których kontakt z potęgą chaosu odmienił i zniekształcił. Nie wszystkie mutacje są tak oczywiste, ci którzy właśnie takie posiadaja i służą chaosowi często stają się agentami w ludzkich społecznościach. Pozostali organizują wlasne społeczności i mogą być zapleczem posilkowym dla inwazji chaosu.
C.D.N...